Teller

zaterdag 23 oktober 2010

Brrrrrr

De herfst is begonnen! En zo te voelen, wordt dit een ijskoude winter aangezien het nu al freeeeezzzing is. In mijn vriendengroep sta ik bekend als de koukleum. Ijskoude handen en ijskoude voeten die al vele vriendjes hebben geterroriseerd. Als het echt koud is, zit ik aan de verwarming met een kop hete chocomelk te smeken voor beter weer dat nooit komt. En als het dan eindelijk lente is, duurt het niet lang voor de winter weer voor de deur staat. Warme kleding is dus enorm belangrijk een daarom begin ik maandag mijn zoektocht naar warme truien, schattige mutsjes, zachte wanten en mooie sjaals. En wat doe ik voor een shopmissie? RESEARCH! Op 't internet. En zo heb ik mijn winterproof outfit bijeengezocht ..En omdat het best low budget mag zijn, zocht ik mijn inspiratie in de collecties van H&M en Zara.


Ik ben persoonlijk meer een laagjespersoon dus ik begin met

een trui

H&M.nl
 De andere kleuren vind ik niet zo geweldig ( blauw en zwart) maar het beige lijkt me mooi te combineren met nude basics. Ik ben niet van de rolkraag-truien, mijn nek moet altijd vrijblijven. Wat ik vooral handig vind is dat , als het ietsjes te warm wordt, je het vestje even openmaakt en weer dichtknoopt als het terug frisjes wordt. Een trui moet je daarentegen nog over je hoofd trekken met als heerlijk gevolg : elektriciteit in je haar.


39,95 euro, H&M
En een mooie prijs voor een trui die je een warme winter belooft!



En wat draag je daar onder?

Zara.com
Als je een te dik shirtje draagt onder een trui, kan dat je doen zweten. Daarom kies ik altijds voor iets luchtigs. Dit shirtje met lange mouwen is mooi ( vooral door die knoopjes) en de stof is juist dik genoeg!

19,95 euro , Zara


Om de benen....



H&m.com
Welke broek je draagt, maakt niet echt uit in de winter. Een jeans is redelijk koudebestendig maar op de ergste dagen draag ik er altijd een panty onder. Wil je toch eens een rokje dragen, ga dan op zoek naar dikkere panty's en eventueel overknee-sokken. Extra warm èn trendy.  Deze broek koos ik om de outfit een beetje edgy te maken omdat de bovenstukken nogal klassiek zijn.

39,95 euro , H&M
Mooie prijs voor een jeans!


En voor die koude voeten....


Zara.com
koos ik de it-schoen van het moment : fashion meets hiking. Deze elegante wandelschoen is ook verkrijgbaar in het zwart en matcht mooi met de kleuren die we al hadden.

79,95 euro, Zara
Een kleine investering die 't waard is. Vergeet je warme sokken niet!

Onmisbaar is...



H&m.com

Een jas, natuurlijk! Mijn favoriet van dit seizoen is de jas in camel, een makkelijk te combineren kleur. In een jas moet je investeren want goedkopere modellen zijn vaak niet winddicht en slijten al na enkele gure wintermaanden.

79,95 euro, H&M


En we maken het geheel af met....



Zara.com
Een donkerbruine mohairen baret! Een mooi matchende kleur bij de jas en lekker zacht. Ook verkrijgbaar in zwart en gebroken wit.

14,95 euro, Zara




Zara.com
 Een leuke sjaal met fringes, de kleur matcht niet echt met de jas maar de sjaal zou ik onder m'n jas dragen.

19,95 euro , Zara




H&m.com
 Deze fluffy handschoenen met het schattige bloemendetail mogen zeker niet ontbreken. Of ze warm genoeg zijn, dat zal ik voor jullie uittesten! Handen zijn erg belangrijk in de winter, zonder handschoenen heb je 't veel kouder dan zonder! Dit zijn goedkope handschoenen maar als je net zoals mij last hebt van 'bevroren vingers', neem dan eens een kijkje in een ski/snowboard-winkel. Daar verkopen ze even mooie, iets meer windbestendige handschoenen.

5,95 euro , H&m



Zo, maandag kan de jacht beginnen! En of deze outfit de koukleum-test heeft doorstaan, kom je later te weten!

3 opmerkingen: