Teller

vrijdag 15 oktober 2010

Winkel-hysterie

Een dagje shoppen, niks bijzonders! Je kiest een interessante stad, regelt het vervoer and off you go! Ik , persoonlijk ben 1 keer per maand vaste klant in Antwerpen : mijn shoppingstad die me nooit teleurstelt. Je hebt er de vanzelfsprekende winkels zoals H&M en Zara én nog beter : de winkels met dé grote merken! Waar ik dus 1 keer per maand voor de etalage sta te kwijlen en als ik dan toch durf binnenstappen, gedraag ik me chill en een beetje classier dan gewoonlijk. Ik loop wat meer op m'n tenen en werp af en toe een goedkeurende bescheiden blik op een leuke handtas, als m'n ogen dan naar het prijskaartje glijden verberg ik m'n verbazing in stijl. Altijd heb ik dezelfde gedachten...: 'Ik mag hier best zijn. Alsof die verkoopsters een Röntgen apparaat hebben waarmee ze de inhoud van m'n portemonnee kunnen zien. Dat zou wel heel onrealistisch zijn! Toch? Toch....?'

Als dan een verkoopster met opgetrokken wenkbrauw me nadert, hups ik als een bang hertje naar buiten. Ach ja, ik hups naar de uitgang, wacht tot de portier de deur opentrekt en hups dàn verder naar buiten als een bang hertje . En dan zoek ik niks liever op dan m'n oude vertrouwde H&M...Je kan de meest populaire winkel van Europa best vergelijken met de jungle. Je stapt naar binnen en neemt de omgeving in je op... Jouw prooien, verspreid over de hele oppervlakte. Sommigen verstopt, sommigen spot je meteen...Je kijkt naar je vijanden. Je hebt het meisje met de zebraprint, het meisje met de luipaardprint en uhum, de olifant. Je sluipt van rek naar rek en denkt aan die must-have-check-list in je hoofd terwijl je alles afspeurt.

Het grote H&M -probleem is :  je weet precies wat je wil maar....Je weet niet echt waar je het moet vinden. En àls dat rek met die gestreepte oversized trui die je o-zo-graag wil uiteindelijk in het oog springt, dàn begint het spel. Je kijkt om je heen....Het ene meisje bekijkt kritisch een paar enkellaarsjes, het andere meisje bekijkt wat verderop een militaryjas. Je nadert al snelwandelend het rek en kijkt nog eens om je heen. Mmm, het meisje met de zebraprint is wel akelig dicht in de buurt. Je laat je hand nonchalant langs de truien glijden en merkt dat er nog maar één trui in jouw maat is. Het meisje met de zebraprint staat nu aan hetzelfde rek en schuift dichter en dichterbij. Dit wordt gevaarlijk aangezien ze duidelijk dezelfde maat heeft als jou. Ze bekijkt de gestreepte truien en jij gritst snel jouw maat uit het rek. Het meisje draait zich om naar het rek ernaast en terwijl ik de trui bestudeer, zie ik haar uit haar ooghoeken naar me kijken. Mmmm ...Zij wil natuurlijk dat je 'er nog even over nadenkt' en 'm terughang zodat zij 'm weg kan kapen. Je hebt haar wel door...Als je uiteindelijk opgelucht aan de enige kassa die open is ( van de 10 kassa's aanwezig in de winkel) staat , ben je behoorlijk opgelucht. Missie geslaagd! Ach ja, wanneer ik aan de beurt ben, tenminste.

2 opmerkingen:

  1. Haha leuk geschreven! Ook héél herkenbaar, kan er trouwens wel niet tegen als iemand anders mijn maat wegpakt voor me neus ><

    BeantwoordenVerwijderen